torsdag 13 januari 2011

Lite trött på snön

Det här med vinter väder, är verkligen helt UNDERBART tycker jag! men idag va ingen bra dag tror jag hihihihi....För i morse fick jag en så stark känsla av att nu får det vara NOG!.......Barnens kläder är blöta, och extra vantar försvinner. Om inte kläderna försvinner, så hinner inte skorna torka i mellan bytena! Om det nu ska vara snö, så får det gärna vara kallt så det inte slaskar! För nu är det verkligen varannan dags väder känns det som. Så när det slaskar blir ju allt blött & hinner inte torka tills nästa dag. Det har nu varit runt noll grader i några dagar, och nu i morse så VIPPS -10. Och då behagar inte mina dörrar på bilen gå upp när man kommer ut! Man blir då tyvärr lite lätt irriterad när man är lite små stressad som man är på morgonen på väg till dagis,skola & jobb! Försöker verkligen borsta bort det NEGATIVA TÄNKANDET som jag försöker träna på så gott det går! Men i morse lyckades jag inte så bra med det! Men det är härligt att några timmar på jobbet får en att tagga ner, och känner nu att livet leker. Jag var ute på lunchen & handlade nya simkläder till barnen inför simskolan på söndag. Och vädret är nu STRÅLANDE med snön tindrande i solen! Och tanken om att SÄLJA bilen som hatar kylan tydligen, och borta med till nästa gång skjutdörrarna fryser fast :-)

Varma kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar