onsdag 26 januari 2011

Renovering på G

Nu har vi hållit på och röjt i vår källare ett tag! Och ÄNTLIGEN är den nästan tom:-) Vi har en källare på 70 kvm, som vi nu ska inreda ordentligt! Det ska bli ett STORT rum på 20 kvm som dom stora ska dela på till och börja med! Dom vill så gärna flytta ner i källaren, men dom vågar inte bo själva. Men dom är ju bara 6½ år, så det är klart att det kan vara lite LÄSKIGT. Men dom vill försöka bo tillsammans,så får vi se hur det går. Om detta nu inte funkar, så flyttar jag och gubben ner dit, och placerar lill killen i rummet brevid som kommer bli på ca 10 kvm. Vi har idag en öppen planlösning på "övervåningen", så vore det skönt om barnen kan vara i källaren! Då kan dom få stoja och busa bäst dom vill utan att det stör dom som är på övervåningen. Just när man har besök hemma, så blir det svårt för oss vuxna att sitta i lugn & ro för att prata.Det kommer även bli en klädkammare, och det är något jag verkligen har LÄNGTAT efter:-)Skönt att kunna ha allt på samma ställe,och slippa springa huset runt när man har vikt tvätt! Sist men inte minst, så kommer vi få ett UNDERBART STORT BADRUM/TVÄTTSTUGA......och det är inte en dag för tidigt ska jag säga hihihihihi.....Så nu lever jag lite i DRÖMMARNAS värld, där jag fantiserar om hur man skulle vilja ha det där. Det finns ju så mycket man vill göra, och vissa saker funkar ju inte att ha! Men visst är det kul hihihihihi......

Något i denna stilen skulle jag vilja!.... Fast i källaren har vi inte så högt till tak tyvärr :-)



Våran källare är ju mer i denna stil med fönster, och takhöjd:-) Men tror att vi kan få till det med överskåp och så ändå:-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar